הדברה לבתי מלון

כך תשמרו על מלון שקט ונקי לחלוטין ממזיקים

מספיק ג'וק בודד במקלחת כדי שהאורחים שלכם לא יעברו על הנושא בשתיקה. ולכן הדברה לבתי מלון היא עניין שאתם מוכרחים לשלוט בו בשוטף ולוודא התנהלות מושלמת מצד המדביר שלכם לאורך השנה. מיד אחשוף בפניכם את כללי הזהב להדברת המלון יחד עם כמה סודות מקצועיים שתוכלו ליישם לבדכם.

גל קצב
ספק מאומת

בעבודה שלי חשוב לי להיות אמין, יסודי, אדיב וזמין ללקוחות שמגיעים אלי. אני שם דגש רב על בטיחות ואיכות הסביבה, בעל ידע וניסיון מקצועי ארוך שנים.

חוות דעת
34
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
10.00
מחיר
9.8
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10
לצפייה במידע חשוב על שירות העסק לחצו כאן
מחיר
9.8
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10

בעבודה שלי חשוב לי להיות אמין, יסודי, אדיב וזמין ללקוחות שמגיעים אלי. אני שם דגש רב על בטיחות ואיכות הסביבה, בעל ידע וניסיון מקצועי ארוך שנים.

הדברה לבתי מלון

דני בן חיון
ספק מאומת

אני מדביר כבר 32 שנה, אני עוזר ללקוחות שלי בפתרון בעיות המזיקים, אני יודע לפתור כל בעיה מהקלה ביותר למסובכת וחשוב לי שהלקוחות שלי יהיו מרוצים בסיום השירות.

חוות דעת
35
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
10.00
מחיר
10
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10
לצפייה במידע חשוב על שירות העסק לחצו כאן
מחיר
10
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10

אני מדביר כבר 32 שנה, אני עוזר ללקוחות שלי בפתרון בעיות המזיקים, אני יודע לפתור כל בעיה מהקלה ביותר למסובכת וחשוב לי שהלקוחות שלי יהיו מרוצים בסיום השירות.

הדברה לבתי מלון

אני משתמש בחומרים הכי איכותיים שקיימים, אני מעניק ללקוח תעודת אחריות בסיום העבודה ואני גם זמין לתת ללקוחות שירות אחרי ההדברה.

חוות דעת
3
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
10.00
מחיר
10
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10
לצפייה במידע חשוב על שירות העסק לחצו כאן
מחיר
10
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10

אני משתמש בחומרים הכי איכותיים שקיימים, אני מעניק ללקוח תעודת אחריות בסיום העבודה ואני גם זמין לתת ללקוחות שירות אחרי ההדברה.

הדברה לבתי מלון

אלדד אלדד טרבלסי
ספק מאומת

אני משתמש בחומרים ידידותיים, חשוב ואכפת לי מכול לקוח בכדי למצוא פתרון מתאים לכול אחד, שרות אמין ומקצועי.

חוות דעת
45
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.96
מחיר
9.9
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
10
לצפייה במידע חשוב על שירות העסק לחצו כאן
מחיר
9.9
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
10

אני משתמש בחומרים ידידותיים, חשוב ואכפת לי מכול לקוח בכדי למצוא פתרון מתאים לכול אחד, שרות אמין ומקצועי.

הדברה לבתי מלון

שלומי לוי שלומי לוי
ספק מאומת

מכפר סבא, אב לחמישה ילדים, מהנדס תעשייה וניהול בהשכלתי. אוהב לעזור ללקוחות שלי ולהעניק להם פתרון לבעיה, 99% מהלקוחות שלי גם חוזרים אלי בגלל השירות הטוב והאכפתי שאני דואג להעניק ללקוחותיי. הנחות מיוחדות למשפחות חד הוריות, לאנשים מבוגרים ולנכי צה"ל.

חוות דעת
36
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.89
מחיר
9.9
עמידה בזמנים
9.9
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
10
לצפייה במידע חשוב על שירות העסק לחצו כאן
מחיר
9.9
עמידה בזמנים
9.9
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
10

מכפר סבא, אב לחמישה ילדים, מהנדס תעשייה וניהול בהשכלתי. אוהב לעזור ללקוחות שלי ולהעניק להם פתרון לבעיה, 99% מהלקוחות שלי גם חוזרים אלי בגלל השירות הטוב והאכפתי שאני דואג להעניק ללקוחותיי. הנחות מיוחדות למשפחות חד הוריות, לאנשים מבוגרים ולנכי צה"ל.

הדברה לבתי מלון

רותם תורג'מן רותם תורג'מן
ספק מאומת

מתגורר בטבריה, אני מאוד עקבי בעבודה שלי, קשוב לבעיות הלקוח ומשתדל להיות כמה שיותר אכפתי כדי לספק את הלקוחות שלי. אני מאוד חרוץ ועומד בזמנים שהגדרתי לעצמי, חשוב לי שהלקוחות שלי יהיו מרוצים בסיום העבודה.

חוות דעת
76
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.89
מחיר
9.9
עמידה בזמנים
9.9
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
10
לצפייה במידע חשוב על שירות העסק לחצו כאן
מחיר
9.9
עמידה בזמנים
9.9
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
10

מתגורר בטבריה, אני מאוד עקבי בעבודה שלי, קשוב לבעיות הלקוח ומשתדל להיות כמה שיותר אכפתי כדי לספק את הלקוחות שלי. אני מאוד חרוץ ועומד בזמנים שהגדרתי לעצמי, חשוב לי שהלקוחות שלי יהיו מרוצים בסיום העבודה.

הדברה לבתי מלון

שבי שבי מיכאלי מיקוד הדברות
ספק מאומת

בעבודה שלי חשובה לי מאוד המקצועיות והיסודיות, חשוב לי שהלקוחות שנתנו בי אמון יהיו מרוצים מכך שבחרו בי וישתמשו בי בהמשך לכל צרכיהם בתחום ההדברה.

חוות דעת
44
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.89
מחיר
9.9
עמידה בזמנים
9.9
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
10
לצפייה במידע חשוב על שירות העסק לחצו כאן
מחיר
9.9
עמידה בזמנים
9.9
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
10

בעבודה שלי חשובה לי מאוד המקצועיות והיסודיות, חשוב לי שהלקוחות שנתנו בי אמון יהיו מרוצים מכך שבחרו בי וישתמשו בי בהמשך לכל צרכיהם בתחום ההדברה.

הדברה לבתי מלון

כשאני מבצע הדברה לבית מלון אני דואג להשתמש בחומר שיאפשר חזרה מהירה לשטח המרוסס ולא יוכל להשפיע על הנופשים במלון.
אורן לנצנר
ספק מאומת

אני אדם מקצועי, אומנם לא הכי זול שתמצאו אבל תמיד אתן לכם שירות מ-א' ועד ת'. האמינות והיושרה הם בראש סדר העדיפויות שלי.

חוות דעת
23
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.87
מחיר
9.7
עמידה בזמנים
9.9
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10
לצפייה במידע חשוב על שירות העסק לחצו כאן
מחיר
9.7
עמידה בזמנים
9.9
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10

אני אדם מקצועי, אומנם לא הכי זול שתמצאו אבל תמיד אתן לכם שירות מ-א' ועד ת'. האמינות והיושרה הם בראש סדר העדיפויות שלי.

הדברה לבתי מלון

שאלות נפוצות

באיזו תדירות תבוצע הדברה למלון?

ריסוס כללי של כל שטחי המלון יבוצע בתדירות של אחת לשנה. מיפוי, ניטור ותחזוקת מלכודות בשטח יתרחשו בתדירות חודשית או רבעונית, בהתאם להמלצות המדביר. במקרה של חדירת מזיק לשטח שהטיפול בו לא סובל דיחוי, יש להזמין את המדביר מיידית.

כיצד לפעול במקרה שאורח מתלונן על מזיק בחדרו?

יש לשקול להעביר את האורח באופן זמני או קבוע לחדר אחר. אם לא ניתן לעשות זאת, בקשו מהאורח לעזוב את החדר לשעתיים עד לאיתור המזיק, סילוקו וריסוס לאורך הפנלים, ספי הדלתות והחלונות.

איך שומרים על המלון נקי ממזיקים לאורך השנה?

שימו לב לכל הצעדים החשובים שעליכם ליישם במתחם הנופש, שאינם כרוכים בהדברה מקצועית אך מסייעים להרחקת מזיקים קבועה:

ניקיון יסודי ותדירכל שטחי המלון מוכרחים להישאר נקיים וסטריליים בכל זמן נתון. שאיבת אבק, ניקיון המרצפות, ריקון הפחים וכמובן ניקיון גם באזורים הקשים, יסייעו לכם לאתר בזמן נוכחות של מזיקים שכבר פלשו הנה ולטפל בהם מיד.
תקינות הביובים, הניקוזים והקירות

 

מערכת קבע לקויה היא פרצת אבטחה קשה שהמזיקים מנצלים, בעיקר אלו שנמשכים לעובש, לחות ולכלוך. תחזוקה הולמת, טיפול מהיר בתקלות ופתרונות מניעתיים כמו התקנת רשתות, איטום סדקים וחריצים ואפילו החלפת צנרת יצמצמו משמעותית את חדירת המזיקים.
תנאי סניטציה מצוינים

 

כל משטח שבא במגע עם מזון ופסולת מוכרח להישאר נקי באופן קבוע. אל תשאירו אשפה או פסולת אורגנית כלשהי בשטח הפתוח והקפידו על ניקיון באזור הפחים בדיוק כפי שהוא מוקפד בחדר האוכל. מכרסמים, ג'וקים ונמלים יחפשו בעדיפות עליונה את אזורי הלכלוך והפסולת ורק אחר כך יחדרו אל המטבח.
התקנת אמצעי הרחקה יעילים

 

שימוש בפתרונות המיועדים לטיפול במזיקים ספציפיים כמו מלכודות פרומון לחרקים, מלכודות מעופפים, מלכודות מכרסמים או דוקרנים ורשתות נגד יונים, יסייעו לכם להימנע מדגירה והתרבות בשטח המלון. מומלץ להתייעץ עם המדביר שלכם בנוגע לפריסת מערך המלכודות המתאים לאופי המקום וגודל השטח.
שמירה נאותה על אחסון המזוןמזון שאיננו מאוחסן בכלים אטומים או במקום לח וחשוך המזמן שפע של מקומות מסתור, עלול למשוך למקום מגוון גדול של מזיקים. מעבר לכך, חשובה ההקפדה שלכם על תנאי התברואה שמגדיר החוק ועליכם לעמוד בהם לא רק בזמני ביקורת.

טיפ זהב: כמנהלים ובעלים של מלון בישראל, מופעלים עליכם באופן טבעי לחצים רבים. כדי למנוע חיכוך עם המבקרים בהקשר של בעיות מזיקים במתחם, מומלץ שתתלו במקומות גלויים מספר עותקים מעלון המידע שקיבלתם מהמדביר, הכולל את מועד ביצוע ההדברה האחרונה. הדבר יסייע לאורחים שלכם להכיר במאמצים המקצועיים שיישמתם לרווחתם ולייחס לבעיות נקודתיות (כמו למשל נמלה במרפסת) משמעות זניחה יותר.

פעולות הדברה חשובות מול המזיקים הנפוצים ביותר בבתי מלון

תאורטית, כל המזיקים הקיימים עלולים למצוא את דרכם לכאן וכל אחד מהם יטופל בשיטה המתאימה. אלא שישנם ארבעה מזיקים עיקריים שהמלון חשוף אליהם בצורה משמעותית מאוד ולכן מומלץ שתדעו מראש כיצד מטפלים בהם מידית.

הדברת פשפשי מיטה בבתי מלון

במקרה שאורחים מדווחים בבוקר על עקיצות טריות ואפילו מבחינים בפשפשים, חשוב שתיישמו את הצעדים הבאים במהירות האפשרית:

  • שאיבת אבק יסודית בחדר האורחים המתלוננים, בדגש על כל אזורי המיטה, המצעים, סביב מסגרות התמונות, שקעי החשמל, הפנלים, שידות ומנורות הלילה.
  • שימוש בקיטור אדים בטמפרטורה של 65-70 מעלות במזרון או החלפתו אם ניתן והעברת המזרון הנגוע לטיפול מחוץ לחדר.
  • העברת כל המצעים בחדר לכביסה וייבוש בטמפרטורה של 60 מעלות לפחות.
  • אם קיימת האפשרות, הציעו לאורחים שהות בחדר חלופי עד למיגור הנגיעות.
  • לפתרון מוחלט, היעזרו במדריך הדברת פשפש המיטה שמפרט בהרחבה על כל אחד מהשלבים.

הדברת תיקנים במתחם הנופש

אם נחשף תיקן באחד החדרים, בלובי, המטבח או חדר האוכל, פעלו נגדו באופן הבא:

לכידה ומניעת מכרסמים בבית המלון

כאשר צוות המלון או אחד האורחים מדווחים על עכבר או חולדה בשטח, חשוב להגיב במהירות ולבחור באחת האפשרויות הבאות:

  • קריאה מידית למדביר – סביר להניח שהמכרסם אותר בלילה ולכן חשוב ללכוד אותו באופן פיזי אם ניתן, לפני שיעורר מהומה נוספת. כאן תוכלו להרחיב על שירותי הדברה 24 שעות הניתנים בלילה, בשבת ובחג ללא הבדל.
  • פריסת מלכודות באזור בו נצפה המכרסם – כאן תמצאו פירוט על שיטות ללכידה והדברת מכרסמים שיסייע לכם לבחור את האמצעי המתאים ביותר למקרה.

הדברת צרעות וקן צרעות בשטח המתחם

צרעות מסוגים שונים נמשכות למקורות מים ולרטיבות. בשל הסיכון הרב שבנוכחותן לאורחי ועובדי המלון, עליכם לנקוט בפעולות הבאות:

  • איתור מהיר ככל שניתן של קן הצרעות והרחקת אורחים ועובדים מהמקום.
  • ניתוק הקן ממקומו בעזרת שפכטל או גרניק בלחץ גבוה. חשוב מאוד שהפעולה תבוצע עם מיגון מלא הכולל כפפות עבות, נעלי עבודה, בגדים ארוכים ומגן בטיחות לפנים.
  • השלכת הקן לשקית גדולה ואטומה ומשם לפח גדול ומרוחק.
  • מומלץ שהפעולה תבוצע בשעות הלילה ותכלול ריסוס או איבוק של כל הצרעות בקן לפני פירוקו. כאן תוכלו להרחיב על הדברת צרעות מקצועית שתבוצע בכלים והחומרים המתאימים לסוג והמקרה.

מתי תבוצע הדברה לבתי מלון?

כל בית מלון מוכרח לדאוג לתחזוקה שוטפת ולעבוד לשם כך עם מדביר צמוד, שיגיע במספר מועדים:

  • אחת לרבעון כדי לרסס את כל שטחי המקום, לנטר פעילות של מזיקים ולתחזק את מערך המלכודות, כולל באזורים סמוכים לבריכה, הצמחייה, אזורי הפחים והקרטוניה.
  • לפי קריאה בעת הצורך, לטיפול מהיר וממוקד במזיק שאיננו סובל דיחוי כמו למשל נחש או חולדה מתרוצצת.
  • אחת לחודש, בהתאם להמלצה מקצועית שלוקחת בחשבון מאפיינים מיוחדים יותר של המקום ורמת החשיפה שלו למזיקים ספציפיים שפועלים בסביבה באופן מוגבר.

המדביר מצוי ברוב המקרים בקשר ישיר עם מנהל צוות משק הבית שלכם ולכן עליו מוטלת האחריות להנחות את המדביר ולהזמין אותו, לנהל יומן הדברה שבו מפורטות כל הפעולות שבוצעו לרבות מועדי ההדברה, החומרים בהם בוצע שימוש, מיקום מציאת המזיקים, תיאור הבעיה והצעות לטיפול ותחזוקה בשוטף. יומן ההדברה אמור להיבדק מצד מנהל משק הבית לפחות אחת לשבוע ולכלול לוח זמנים רלוונטי הכולל פעולות עתידיות, בקרת ביצוע וביקורות איכות.

 

המאמר נכתב ע”י

ליעד מרום - יועץ הדברה לפרטיים ולעסקים באתר מדבירייטינג

ליעד מתמחה במתן ייעוץ בתחום ההדברה הרחב למגזר הפרטי והעסקי, הוא עושה זאת דרך אתר מדבירייטינג מאז שנת 2020 וניתן לפנות אליו לגבי כל בעיה ולקבל ייעוץ מקצועי בחינם.
מחזיק ברישיון הדברה בתוקף מספר 2798 ומוסמך ע"י המשרד להגנת הסביבה