יריקות עטלפים או צואה של עטלפים

סיבות ופתרונות נגד לכלוך עטלפים בשטח שלכם

אם אתם סובלים באופן קבוע מיריקות של עטלפים על קירות וחלונות הבית, מדרכה שמכוסה בלכלוך שהם גורמים או שמצאתם בבוקר את האוטו מלא בלשלשת עטלפים – המאמר הזה בשבילכם. מיד אסביר לכם מה גורם לעטלפים להגיע דווקא לנכסים החשובים שלכם וללכלך אותם, איך מנקים אותם כמו שצריך ומה צריך לעשות כדי למנוע את המטרד הזה אחת ולתמיד.

רם מור
ספק מאומת

אנו מייצרים ומתקינים מערכות טכנולוגיות מתקדמות להרחקת כל בעלי הכנף כך שהציוד שלנו הוא החדיש והאיכותי ביותר שמקנה ללקוחות שלנו פתרון של 100% עם התחייבות להצלחה.

חוות דעת
36
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.94
מחיר
9.9
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10

שאלות נפוצות

למה עטלפים יורקים ואיך לנקות את זה?

בשל נסיבות ביולוגיות שנוגעות ליכולתם לעוף, העטלפים מוצצים את הפרי ויורקים את הקליפה, הסיבים והגרעין על משטחים שנמצאים בדרכם למקום הבא. הניקוי יתרחש כמה שיותר מהר מרגע היווצרות הלכלוך, עם הרבה מאוד מים.

איך אפשר למנוע מעטלפים ללכלך את האוטו או חלונות הבית?

אפשר להתקין תאורה שנדלקת אוטומטית בעת התנועה ולרשת את כל עצי הפרי בסביבה, אך הדרך האידיאלית תהיה להתקין מכשיר אלקטרוני להרחקת עטלפים.

זו הסיבה שבגללה אתם סובלים מיריקות או צואה של עטלפים

עטלפים, או ליתר דיוק הסוג שקרוי עטלף הפירות, אוכלים פירות שגדלים על עצים נפוצים מאוד במרחב האורבני: פיקוס, חרוב, שקמה או אזדרכת וגם מגוון עצי פרי שגדלים בחצרות פרטיים כמו שסק, תות או תפוז.

גדלים בשטח שלכם או סביבכם עצים מהסוגים הללו? סביר להניח שאתם סובלים מיריקות עטלפים או צואת עטלפים באופן קבוע. אם אתם רוצים לדעת איך להרחיק עטלפים מהשטח, כאן מחכה לכם מידע נוסף כולל מחירים להרחקת עטלפים מקצועית.

יריקות של עטלפים

יריקות של עטלפים על הקיר

מדוע עטלפים מלכלכים כל כך?

לאחר האכילה, העטלפים מרסקים בחלל הפה את גושי הפרי, יורקים החוצה את הסיבים והגרעינים תוך כדי תעופה ומפרישים בלשלשת את עודפי הנוזלים כעבור 20 דקות. התוצאה: "מפגן ראווה" של עשרות כתמים חדשים על הקיר, החלון, המדרכה ואפילו הרכב שנוצרים מידי לילה, כתוצאה ממחיית העטלפים סביבכם.

הסיבה העיקרית שבגללה אתם סובלים מכמות גדולה של יריקות עטלפים או צואה של עטלפים, היא הצורך שלהם להיפטר מ"מטען עודף" שמכביד בעת התעופה, בשילוב חילוף חומרים מהיר ביותר כתוצאה מאנרגיה רבה שהם צורכים בכדי לעוף.

אבל למה דווקא בשטח שלי?

החושים המפותחים של עטלפי הפירות מאפשרים להם לזהות את הפירות הבשלים שבתוכם ריח וסוכרים, כך שהם מגיעים במהירות לכל עץ ראוי למאכל וניזונים ממנו בהמוניהם.

בנוסף, עטלפים הם שותפים אקולוגיים פעילים בתהליך האבקת הצמחים, כך שהם מפיצים את זרעי הפירות שהם אוכלים בעת התעופה ונושאים אותם לאזורים שבהם הם מסתתרים לאורך היום – גם בהם אתם בוודאי מבחינים באופן קבוע בכמות גדולה של צואה.

כך תנקו יריקות עטלפים או צואת עטלפים

יריקות עטלפים נראות כמו כתמים כהים ומרוחים, בגוון חום, ירוק או צהוב – תלוי בסוג הפרי שקיים באזור. צואת העטלפים כהה יותר, בגוון חום כהה עד שחור, אך בהתזה שלה על גבי הרכב או המדרכה היא תיראה כמו כתמים עגולים וגדולים.

בשני המקרים, כדאי לפעול לניקיון כמה שיותר מהר, כל עוד הכתם טרי. הנה השלבים שכדאי שתיישמו:

  • השתמשו במטלית מיקרופייבר טבולה במים חמימים וסבון כלים כדי להרטיב את הכתם ולשפשף אותו. רצוי להספיג את הכתם כמה שיותר, כדי שפעולת השפשוף לא תהיה רבה ואינטנסיבית מאוד, מה שעלול לגרום לשריטות ולקילופי צבע.
  • אפשר לפרוש את המטלית הספוגה על הכתם למשך 2-3 דקות לפני שמתחילים לקלף אותו בעדינות.
  • רצוי שתימנעו מגירוד הלכלוך עם שפכטל או כל חפץ אחר, שעלולים להזיק לצבע הקיר או הרכב ולפעול בצורה ידנית בלבד.
  • אם הלכלוך הוא על גבי הרכב, רצוי להגיע לאחר מכן למכון השטיפה לפוליש ווקס או לקנות ווקס בעצמכם ולמרוח על הכתמים בתנועות מהירות.
  • במקרה של צואת עטלפים או יריקות על המדרכה, הגג, קירות וחלונות המבנה, הדרך הטובה ביותר לניקיון היא להשתמש בגרניק בלחץ מים גבוה.
ניקוי יריקות או צואת עטלפים

רצוי להספיג היטב את הכתמים

פעולות חשובות להרחקת עטלפים מאזור הבית

העטלפים מגיעים בקלות רבה לכל אזורי המחייה של האדם ולכן אי אפשר למנוע את הופעתם. בנוסף, הם נחשבים לחיה מוגנת כך שאסור להדביר אותם או לצלוף בהם עם רובה אוויר על פי החוק. יחד עם זאת, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לצמצם משמעותית את הופעתם בשטח:

הימנעו משתילת עצי פרי בגינה וסביב הבית

כדאי להימנע משתילה של עצים שהעטלפים ניזונים מהם בחצר שלכם ובכך לאלץ אותם למצוא אזור אטרקטיבי רחוק יותר למאכל. אם כבר קיימים אצלכם עצי פרי, חשוב שתתחזקו אותם בעקביות על ידי קטיפה מהירה של הפירות הבשלים וגיזום ענפים גבוהים שאי אפשר להגיע אליהם עם הידיים או בעזרת סולם.

התקנת רשתות נגד עטלפים

עוד אופציה טובה תהיה לפרוש רשתות מעל עצי הפירות ובמידת האפשר גם מעל המבנה כדי למנוע מעטלפים להתקרב ולחצות את המקום.

התקנת תאורה

העטלפים הם חיות ליליות ולכן מתרחקים מאזורים מוארים מאוד. אפשר להתקין בגינה וסביב המבנה תאורה אוטומטית שנדלקת עם זיהוי התנועה. אם יש לכם עץ פירות ספציפי שסובל מנוכחות רבה של עטלפים, אפשר להתקין מולו תאורה חזקה שתקרין ישירות על הצמרת ותרחיק אותם ממנה.

התקנת מכשיר אולטראסוני להרחקת עטלפים

הדרך האולטימטיבית להרחיק עטלפים ולמנוע את הלכלוך הרב שהם יוצרים, היא להציב במקום מכשיר אולטראסוני שמפיק צלילים בתדרים גבוהים המיועדים לאזני העטלפים וגורמים לשיבוש זמני של יכולת הניווט וההתמצאות שלהם, כך שהם יאלצו להתרחק מהמקום.

מכשירים מהסוג הזה משתייכים לתחום ההדברה האלקטרונית, שנחשבת לטכנולוגיה ירוקה והומנית ללא פגיעה בעטלפים או בחיות אחרות בסביבה ושתחזיק מעמד לטווח ארוך.

המאמר נכתב ע”י

ליעד מרום - יועץ הדברה לפרטיים ולעסקים באתר מדבירייטינג

ליעד מתמחה במתן ייעוץ בתחום ההדברה הרחב למגזר הפרטי והעסקי, הוא עושה זאת דרך אתר מדבירייטינג מאז שנת 2020 וניתן לפנות אליו לגבי כל בעיה ולקבל ייעוץ מקצועי בחינם.
מחזיק ברישיון הדברה בתוקף מספר 2798 ומוסמך ע"י המשרד להגנת הסביבה