איך להרוג נמלי אש

כך תפתרו את בעיית נמלי האש בבית ובגינה

למרות שהן עמידות לרוב התכשירים שיש לכם בבית כולל ה-K-300, יש בכל זאת כמה דרכים שבהן תוכלו להיפטר מנמלי האש לבד. מיד אגלה לכם באיזה תכשירים להשתמש כדי לחדור את "השריון החסין" של נמלי האש, אילו חומרים פחות יעילים במלחמה נגדן ואיך להרוג נמלי אש גם ללא עזרה מקצועית – הכל דרך ניסיון אמיתי שצברתי במסגרת הדברות אלה בשטח.

גל קצב
ספק מאומת

בעבודה שלי חשוב לי להיות אמין, יסודי, אדיב וזמין ללקוחות שמגיעים אלי. אני שם דגש רב על בטיחות ואיכות הסביבה, בעל ידע וניסיון מקצועי ארוך שנים.

חוות דעת
27
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
10.00
מחיר
10
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10
דני בן חיון
ספק מאומת

אני מדביר כבר 32 שנה, אני עוזר ללקוחות שלי בפתרון בעיות המזיקים, אני יודע לפתור כל בעיה מהקלה ביותר למסובכת וחשוב לי שהלקוחות שלי יהיו מרוצים בסיום השירות.

חוות דעת
31
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
10.00
מחיר
10
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10
שלומי לוי שלומי לוי
ספק מאומת

מכפר סבא, אב לחמישה ילדים, מהנדס תעשייה וניהול בהשכלתי. אוהב לעזור ללקוחות שלי ולהעניק להם פתרון לבעיה, 99% מהלקוחות שלי גם חוזרים אלי בגלל השירות הטוב והאכפתי שאני דואג להעניק ללקוחותיי. הנחות מיוחדות למשפחות חד הוריות, לאנשים מבוגרים ולנכי צה"ל.

חוות דעת
30
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.90
מחיר
9.9
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
10
רותם תורג'מן רותם תורג'מן
ספק מאומת

מתגורר בטבריה, אני מאוד עקבי בעבודה שלי, קשוב לבעיות הלקוח ומשתדל להיות כמה שיותר אכפתי כדי לספק את הלקוחות שלי. אני מאוד חרוץ ועומד בזמנים שהגדרתי לעצמי, חשוב לי שהלקוחות שלי יהיו מרוצים בסיום העבודה.

חוות דעת
57
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.89
מחיר
9.8
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
10
יהונתן כהן
ספק מאומת

אני מתעסק בהדברה כבר משנת 2014, אני שם דגש על שירות טוב, על המקצועיות שלי ולשדר אמינות ללקוח. הדבר שעומד לנגד עיני הוא שהלקוח תמיד יהיה מרוצה.

חוות דעת
24
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.88
מחיר
9.9
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
9.9
אלירן זנגי אלירן זנגי
ספק מאומת

חשוב לי לתת ללקוחות שלי את השירות הטוב והמהיר ביותר, הקפדה על הזמנים זה בראש סדר העדיפויות שלי, בנוסף אני עושה הכל על מנת שלקוחותי יצאו שבעי רצון ועם חיוך בסיום השירות שלי, עם זאת אני משתמש בחומרים האיכותיים ביותר בשוק.

חוות דעת
80
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
98%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.83
מחיר
9.7
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
9.9

אני מאוד מכבד את המקצוע ואוהב אותו, אני עושה את הכל ברמה גבוה ומדייק בזמנים, אני גובה מחיר הוגן ונוח.

חוות דעת
6
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.83
מחיר
9.5
עמידה בזמנים
9.5
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10

חשוב לי שהלקוחות שלי יהיו מרוצים, אני אוהב לראות אותם מחייכים בסוף השירות, האמינות והשירות שלי הם בראש סדר העדיפויות, אני אוהב להעניק פתרון מלא לכל בעיה.

חוות דעת
9
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.56
מחיר
9.7
עמידה בזמנים
9.8
איכות העבודה
9.7
יחס\שירות
10

שאלות נפוצות

איך הורגים נמלי אש?

את הנמלים שהופיעו בקרבתכם אפשר לרסס ישירות עם חומצה בורית או אבקת בוראקס. לאחר מכן תצטרכו להדביר אותן עם גרגירי ג'ל או פיתיונות רעילים, שאותם הנמלים מאכילות בכל הפרטים בקן כולל המלכה ומביאות בכך לחיסול המושבה.

איזה חומר הכי חזק נגד נמלי האש?

קיימים מספר אמצעים לשימוש הקהל הרחב ללא עזרת מדביר, כאשר גרנולר, פרו-ג'ל וטופ גריין הם הנפוצים ביותר. רשימת החומרים המלאה נמצאת כאן במדריך.

טיפול בזק נגד נמלי אש מסתובבות בבית או בגינה

הן עוקצות וכועסות, אז בואו נהרוג אותן מהר:

  • חומצת בור
  • אבקת בורקס (בוראקס)
  • מקלות קינמון
  • קליפות הדרים (כמו תפוז, אשכולית, לימון ועוד)
  • מלח או סבון כלים מהולים במים
  • פלפל קאיין מהול במים רותחים

כל אלה הם חומרים ביתיים פשוטים וזמינים וריסוס ישיר שלהם על הנמלים אמור להשפיע לטובה. אם אתם משתמשים בקליפות הדרים, מומלץ להרתיח אותן במים ולהעביר את הנוזל לשפריצר לאחר מכן. דרך נוספת שלא עובדת בכל המקרים אבל שווה לנסות, תהיה לפזר פולי קפה ופלפל שחור שדוחים חלק גדול מזני הנמלים.

חשוב שתדעו כבר עכשיו: הדברה בדרכים טבעיות לא תמיד עובדת ב-100% ולכן אם ניסיתם פתרון אחד שלא צלח, אתם מוזמנים לנסות את היתר. שימו לב שהנמלים עלולות להשיב מלחמה אם תנסו לפגוע בהן ולכן חובה לנעול נעליים סגורות וגבוהות וללבוש בגדים ארוכים. זה לא ימנע מכם להיעקץ לחלוטין, אבל יספק מיגון יחסית יעיל נגד כמות גדולה של נמלים שתוקפות יחד.

האם בהריגת הנמלים שראיתם הבעיה נפתרה? ובכן, לא. אמנם הצגתי כמה חומרים שמצליחים לסלק כאן ועכשיו את נמלי האש שראיתם ועוד לפני שמצאתם את הקן שלהן, אבל כל עוד הקן נמצא בסביבה ובתוכו מלכה חיה, הצעד הבא שלכם יהיה לחשוף את מיקומו המדויק ולטפל בו עד לחיסול מלא. אחרת, אתם צפויים להמשיך להיתקל בנמלים בבית ובחצר שוב ושוב.

אם אתם רוצים לקרוא על הטכניקה המקצועית להריגת הנמלים בדגש על חיסול הקן, כאן תמצאו מידע מקצועי לגבי הדברת נמלי אש כולל מחירים.

איך להרוג נמלי אש ברגע שמצאנו את הקן?

הרשת מוצפת בשיטות הדברה לנמלי אש, שלא רק שלא באמת עוזרות, אלא גם מעוררות את הנמלים לתקוף בחזרה. שפיכה של חומרים ישירים לתוך פתח הקן בדגש על חומץ, אקונומיקה ואפילו מים רותחים, עלולה לגרום למאות נמלים לצאת החוצה ולנסות לעקוץ אתכם באגרסיביות רבה ולכן אני ממליץ לכם בחום להימנע מכך.

אם מצאתם את הקן אלה חדשות טובות, משום שכעת אפשר להתמודד מולו ישירות ולפרק אותו לחלוטין. איך עושים זאת? התשובה היא פיתיון מורעל בדמות ג'ל או גרגירים שנפזר בנקודות אסטרטגיות ומדמה מזון איכותי שקוסם לנמלים. הנמלים הפועלות צפויות לאתר אותו די מהר, להכניס אותו לקן ולהאכיל בו את המלכה. כמובן שלא רק המלכה עצמה תאכל אלא כל יתר הנמלים ולכן השיטה תביא "להדבקה" של כל המושבה ותכחיד אותה.

גם אם לא כל הנמלים חוסלו באופן ישיר מאכילת הפיתיונות, נמלי האש מוכוונות לכך שברגע שמלכתן גוועת, הן עצמן נוטשות את הקן ומחפשות אחד חדש. וכך בתהליך יעיל ומהיר למדי אפשר להתגבר על כל הקן ולפרק אותו לחלוטין.

נמלי אש מתות בסמוך לקן שלהן

נמלי אש מתות בסמוך לקן שלהן

סוגי פיתיונות רעילים להריגת נמלי אש

נתחיל בכך שקיימת האפשרות לרכוש בחנויות מזרק ג'ל מיוחד להדברת נמלים ולהשתמש בו ללא צורך במדביר מוסמך. ועם זאת, אחוז הרעילות בפיתיונות שבתוך המזרקים הללו נמוך מאוד, משום שמשרד הבריאות מגביל מטעמים ברורים את השימוש והגישה הציבורית לרעלים.
אם אתם מתמודדים עם קן שנמצא ממש בפתח בבית, במקום בעייתי שלא סובל דיחוי כמו למשל בתוך גן ילדים, בגינה עם חיות מחמד ועוד, רצוי להשתמש בפיתיונות שקיימים אצל מדביר מוסמך ובמינון אפקטיבי שיספיק לחיסול מהיר של מושבת נמלי אש שלמה.

בטבלה הבאה תמצאו את רשימת הפיתיונות המומלצים ביותר:

שם הפיתיוןמי רשאי להשתמש?היכן מפזרים את החומר?
בזלת (רימי להגנת הצומח והסביבה בע"מ)
מכיל: hydramethylnon 0.365%, methoprene 0.25%
מדביר מוסמך בלבד.מתאים לפיזור סביב הקן וכל שטח הגינה, כולל סדקים וחריצים בתוך הבית.
גרנולר (אר. פי. סי החברה להדברה)
מכיל: fipronil 0.05%
כל אחד יכול.מתאים לשימוש בחצר, גינות ציבוריות, פארקים ועוד. לא מתאים לשימוש במקומות שבאים במגע עם ילדים וחיות מחמד.
גרגרמקס (גרין פלייס)
מכיל: fipronil 0.05%
כל אחד יכול.גרגירים ברעילות נמוכה לשימוש בשטחים חיצוניים כמו המרפסת והגינה.
אדווין (סינג'נטה)
מכיל: indoxacarb 0.045%
מדביר מוסמך בלבד.מתאים לשימוש בחצרות, מגרשים, מתחמים חיצוניים, גינות ציבוריות ועוד. לא מתאים לשטחים חקלאיים ולגינות אורגניות.
גירית (אקוגן)
מכיל: fipronil 0.01%
כל אחד יכול.ניתן לפזר את הג'ל בתוך הבית, בסדקים וחריצים שדרכם הנמלים נכנסות.
פרו ג'ל נמלת האש (תפזול תעשיות כימיות בע"מ)
מכיל: fipronil 0.01%
כל אחד יכול.ניתן לפזר את הג'ל בתוך הבית, בסדקים וחריצים שדרכם הנמלים נכנסות.
טופ גריין (רימי להגנת הצומח והסביבה בע"מ)
מכיל: fipronil 0.05%
כל אחד יכול.לשימוש חיצוני בלבד, סביב קן הנמלים עצמו ובכיסוי שטח הגינה.

איך מתרחש ריסוס נמלי אש בצורה מקצועית?

הרבה פעמים הדברת נמלי האש תצריך שילוב בין ג'לים וגרגירים רעילים לבין ריסוס פנימי וחיצוני לבית. הסיבה לכך היא כדי להתגבר גם על הנמלים המטיילות שלא מהססות לעקוץ שוב ושוב וגם לטפל במקביל בקן שלהן, בו שוכנת המלכה שממשיכה להתרבות.

אם מצאנו את הקן, המדביר יוכל לרסס לתוכו ישירות כדי לקטול את כל הנמלים. שימו לב שריסוס חופשי של הקן עם תכשירי מדף כמו קוטלי הנמלים והתיקנים למיניהם לא יעיל כאן ואינו חודר כראוי לעומק הקן. לאחר הריסוס עליכם להימנע מהשקיית הגינה במשך 24 שעות. במידת הצורך, אפשר לבצע ריסוס חוזר בתוך 2-3 שבועות.

במקרה שלא ידוע לנו היכן בדיוק נמצא הקן או שהריסוס המקצועי לא צפוי לחסל אותו לחלוטין (בשל מיקום בעייתי של הקן, חשיפה גבוהה לילדים וכו'), נשתמש בפיתיונות מתאימים כדי לגרום לנמלים להרעיל את הקן והוא יתפרק מעצמו בתוך 14-20 ימים.

איך לזהות ולמנוע חדירה של נמלי אש הביתה?

נמלת האש הקטנה היא מין פולש, שמסלק את הנמלים הקיימות. הן לא נבהלות מלעקוץ בעוצמה כאשר מתעסקים איתן. שמן ניתן להן בשל הצבע החום-אדמדם וגם בשל תחושת הצריבה הקשה שמלווה את העקיצות שלהן.

שימו לב: מדובר בנמלים כתומות-אדומות קטנות מאוד, שגודלן לא יותר מ-1.5 מ"מ. אם ראיתם נמלה כתומה, אדומה או בכל צבע בהיר שגודלה משמעותי יותר, סימן שמדובר במין של נמלה רגילה ולא נמלת אש ולכן תצטרכו להדביר אותה באמצעים סטנדרטיים (ריסוס ולא פיתיונות). השתמשו בקישור הבא כדי לקבל את כל המידע על הדברת נמלים מקצועית של יתר הסוגים.

החדשות הטובות הן שנמלי האש, בניגוד לנמלים אחרות, לא מתמקמות בתוך הבית אלא נמצאות בגינה ובחצר. הן חודרות הביתה רק בשל החיפושים אחר מזון ומשיכתן הטבעית ללחות, כך שתמצאו אותן במטבח (כדאי לבדוק גם באזור הסיפון), באמבטיה, סמוך לעציצים, לאורך צירי הדלתות ובחריצי האריחים.

בגינה כדאי לחפש אותה באזורים רטובים או לחים, למשל ליד צינורות השקיה, טפטפות וגם סמוך לבריכה אם קיימת. אתם עשויים להבחין בתלוליות קטנות של חול המבשרות על הופעתן ולעתים גם בהיעלמות מוחלטת של כל הנמלים השחורות שכבר התרגלתם למצוא בחצר.

הנה כמה דברים שתוכלו לעשות כדי למנוע את הופעתן:

  • אטמו סדקים וחריצים בקירות סביב הבית ובמרצפות
  • אל תכניסו הביתה שתילים ועציצים חדשים לפני שבדקתם אותם היטב
  • וודאו שאין פיצוצים בטפטפות ורוקנו לחלוטין את צינור ההשקיה בסיום
  • הקפידו לאוורר חדרים לחים בבית, אפשר גם בעזרת מכשיר סופח לחות
  • כדי לבדוק אם יש לכם נמלי אש בגינה, אפשר למרוח חמאת בוטנים על מספר מקלוני עץ ולבדוק כעבור 12-24 שעות אם נמשכו אליהן נמלים אדומות.

ועוד טיפ קטן לסיום: נמלת האש מגיעה קודם כל לגינה ורק אחר כך הביתה. אם הופיעה אצלכם, זה הזמן להתחיל לצמצם את הופעתה. אם אתם לא בטוחים שהנמלים שמצאתם הן נמלי אש, תוכלו ליצור איתנו קשר דרך הווצאפ ולקבל זיהוי וודאי.

המאמר נכתב ע”י

ליעד מרום - יועץ הדברה לפרטיים ולעסקים באתר מדבירייטינג

ליעד מתמחה במתן ייעוץ בתחום ההדברה הרחב למגזר הפרטי והעסקי, הוא עושה זאת דרך אתר מדבירייטינג מאז שנת 2020 וניתן לפנות אליו לגבי כל בעיה ולקבל ייעוץ מקצועי בחינם.
מחזיק ברישיון הדברה בתוקף מספר 2798 ומוסמך ע"י המשרד להגנת הסביבה