עקיצות של פרעושים זיהוי

עקיצות של פרעושים זיהוי ע"י תמונה בחינם

הדרך הנכונה והטובה ביותר לבצע זיהוי עקיצות של פרעושים היא באמצעות פיענוח של תמונה בה מופיעות העקיצות על גופכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לצלם את העקיצות על גופכם ולאחר מכן לבחור באחת הדרכים שאנו מציעים כאן לפיענוח. אם אתם מעדיפים לבצע את הזיהוי ללא שימוש בתמונה ניתן פשוט להמשיך לקרוא את המדריך הזה בו אני אלמד אתכם לזהות את העקיצות בעצמכם כמו מקצוענים, לאחר מכן תבינו די מהר בעקיצות של איזה חרק מדובר.

אנו מציעים כמה שירותים של זיהוי עקיצות פרעושים, עליכם לבחור באחד או יותר:
1) זיהוי באמצעות חיוג לאחד המדבירים המופיעים מטה
2) זיהוי באמצעות קבוצת פייסבוק תשאל/י מדביר
3) זיהוי באמצעות שליחת תמונה לוואטסאפ שלנו

גל קצב
ספק מאומת

בעבודה שלי חשוב לי להיות אמין, יסודי, אדיב וזמין ללקוחות שמגיעים אלי. אני שם דגש רב על בטיחות ואיכות הסביבה, בעל ידע וניסיון מקצועי ארוך שנים.

חוות דעת
27
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
10.00
מחיר
10
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10
דני בן חיון
ספק מאומת

אני מדביר כבר 32 שנה, אני עוזר ללקוחות שלי בפתרון בעיות המזיקים, אני יודע לפתור כל בעיה מהקלה ביותר למסובכת וחשוב לי שהלקוחות שלי יהיו מרוצים בסיום השירות.

חוות דעת
31
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
10.00
מחיר
10
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10
רותם תורג'מן רותם תורג'מן
ספק מאומת

מתגורר בטבריה, אני מאוד עקבי בעבודה שלי, קשוב לבעיות הלקוח ומשתדל להיות כמה שיותר אכפתי כדי לספק את הלקוחות שלי. אני מאוד חרוץ ועומד בזמנים שהגדרתי לעצמי, חשוב לי שהלקוחות שלי יהיו מרוצים בסיום העבודה.

חוות דעת
57
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.89
מחיר
9.8
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
10
אורן לנצנר
ספק מאומת

אני אדם מקצועי, אומנם לא הכי זול שתמצאו אבל תמיד אתן לכם שירות מ-א' ועד ת'. האמינות והיושרה הם בראש סדר העדיפויות שלי.

חוות דעת
23
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.87
מחיר
9.7
עמידה בזמנים
9.9
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10

אני מאוד מכבד את המקצוע ואוהב אותו, אני עושה את הכל ברמה גבוה ומדייק בזמנים, אני גובה מחיר הוגן ונוח.

חוות דעת
6
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.83
מחיר
9.5
עמידה בזמנים
9.5
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10
מאיר גרינלנד
ספק מאומת

חשוב לי לתת שירות בזמן ולא לאחר ללקוחות, אני תמיד משדר אמינות ושקיפות ללקוח כדי שידעו בדיוק מה אני מתכוון לבצע. אני מתחייב לגבות מחירים הוגנים.

חוות דעת
18
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.67
מחיר
9.5
עמידה בזמנים
9.7
איכות העבודה
9.6
יחס\שירות
9.9

חשוב לי שהלקוחות שלי יהיו מרוצים, אני אוהב לראות אותם מחייכים בסוף השירות, האמינות והשירות שלי הם בראש סדר העדיפויות, אני אוהב להעניק פתרון מלא לכל בעיה.

חוות דעת
9
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.56
מחיר
9.7
עמידה בזמנים
9.8
איכות העבודה
9.7
יחס\שירות
10
דודי אטיאס
ספק מאומת

אני נותן שירות אדיב, מקצועי, אני נותן ייעוץ חינם כל שעות היממה לכל אדם. חשוב לי לבצע את העבודה בצורה בטוחה, מקצועית ויעילה. אני אדם אמין שאפשר לבטוח בו.

חוות דעת
15
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
93%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.33
מחיר
9.1
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
9.3
יחס\שירות
9.9

שאלות נפוצות

האם ניתן לזהות את הפרעושים לבד?

בהחלט ניתן לזהות את הפרעושים לבד, בעמוד זה כתבנו מדריך שלם שמאפשר לכם לערוך את הזיהוי ממש כמו מדבירים מקצועיים בעצמכם.

האם שירות הזיהוי ע"י תמונה הוא בחינם?

בהחלט, השירות הוא בחינם לחלוטין למי שרק ירצה.

זיהוי עקיצות פרעושים בעצמכם ע"פ סימנים

ניתן לזהות את עקיצות הפרעושים בעצמכם, לבד לגמרי ממש כמו מדבירים מקצועיים [גם ללא ידע מקצועי בתחום]. כל שאתם צריכים לעשות הוא להסתכל על המאפיינים של עקיצות הפרעושים ולנסות להשוות אותם אל העקיצות על גופכם ובכך להבין האם מדובר בעקיצות דומות או בעקיצות שונות.

מאפיין העקיצהפירוט על עקיצת הפרעוש
צפיפות העקיצותעקיצות הפרעושים אינן צפופות אחת ליד השניה כמו עקיצות פשפש המיטה, העקיצות מפוזרות ולעתים מופיעות במספר מיקומים שונים על הגוף.
מיקום העקיצותהעקיצות ממוקמות ברגליים בעיקר [לפחות כ-90% ברגליים] משום שהפרעושים קופצים מהקרקע ומסוגלים להגיע עד לגובה של כחצי מטר.
כמות העקיצותכמות העקיצות תלויה ברמת הנגיעות. אתם יכולים לסבול מעקיצה אחת של פרעוש בודד שעלה עליכם בגינה שליד הבית ואתם יכולים לסבול מכמות גדולה הרבה יותר אם הרבה מהם נמצאים באזורכם.
מראה העקיצותהעקיצות קטנות יחסית ואדמדמות, הן יכולות להיות מעט נפוחות, אבל לא יותר מדי, כמו עקיצות יתושים למשל.

שימו לב: קיימים מצבים שבהם עקיצות הפרעושים מזוהות בטעות כעקיצות פשפשי המיטה או להיפך. אם אתם עדיין לא בטוחים במזיק שעוקץ אתכם, כאן תוכלו לאבחן נגיעות של פשפשים ולהדביר אותם.

אם אתם לא בטוחים אם העקיצות על גופכם מתאימות לפרעושים, פשפשים או ששייכות בכלל למזיק אחר – תמיד תוכלו לשלוח לנו תמונה בוואטסאפ ואנו נעזור לכם בזיהוי בחינם כמובן.

איך נראה פרעוש ועקיצות

איך נראה פרעוש ועקיצות

עקיצות פרעושים או עקיצות של פשפשים?

רבים מתבלבלים בין פשפשים לפרעושים, כאשר בדרך כלל אם ישנן עקיצות על הגוף שלא נגרמו ממזיק נפוץ אחר כמו יתושים, סביר להניח שאלה פרעושים. כדי שתוכלו לדעת בוודאות מיהו המזיק העוקץ מבין השניים, שימו לב לכל ההבדלים הבאים:

מאפיין העקיצהפרעושיםפשפשים
צורת העקיצהנקודה אדומה ובודדת.מקבץ של מספר עקיצות באותה הנקודה.
מועד העקיצהבכל שעות היממה, לרוב לאחר הליכה בדשא, על השטיח או ליטוף חיית המחמד.בעיקר בלילה, כאשר עקיצות טריות מופיעות בבוקר למחרת.
מיקום העקיצהבדרך כלל באזור הרגליים, מהכפות ועד קו הברכיים.בכל חלקי הגוף.
צורת המזיקהפרעושים שחורים ומוארכים בצורתם, נוטים לקפוץ ולהיעלם תוך מספר שניות.עגולים ופחוסים בצבע חום-אדמדם ועד צהוב (כאשר אלה נימפות הפשפשים), הולכים ואינם קופצים.

מתי עקיצות של פרעושים מצריכות טיפול רפואי?

עקיצות הפרעושים מכילות סיכון מוגבר לבעלי החיים, לתינוקות ולנשים בהריון. אם זיהיתם את אחד התסמינים הבאים, עליכם לגשת לטיפול רפואי או ווטרינרי בהתאם לזהות הנעקצים:

עקיצות של פרעושים בקרב תינוקות – תינוקות עלולים לפתח תסמיני אלרגיה הכוללים פריחה עורית, חום גבוה וכאבים. במקרים אלה חשוב לפנות בהקדם לרופא הילדים ולהתחיל בטיפול מתאים.

עקיצת פרעושים אצל נשים הרות – מכיוון שהפרעושים מארחים אצלם מספר סוגים של חיידקים, הם עלולים לעבור דרך מערכת הדם והעיכול ישירות אל העובר ולגרום לפגיעות שונות. אם הופיעו סימני עקיצות בבית, פנו במהירות לקבלת הטיפול והזמינו הדברת פרעושים בהקדם.

עקיצות פרעושים על חיות המחמד – אם חיית המחמד שלכם מתגרדת, לא נינוחה ואף סובלת משינויים במצב הרוח (מדכדוך לא אופייני ועד יללות או נביחות טורדניות), גשו איתה לאבחון אצל הווטרינר.

עקיצות פרעושים בקרב יתר האוכלוסייה – תוכלו למרוח על העקיצות משחה להרגעה כמו אלוורה או פניסטיל ג'ל. במקרה של תגובה אלרגית או חום גבוה, חולשה וכאבים מומלץ שתפנו לרופא המשפחה.

תרופות סבתא לעקיצות פרעושים

יש עוד מספר תכשירים שיכולים להפחית גרד, נפיחות ואדמומיות בעור שאינם כרוכים במרשם רפואי או ביקור בבית המרקחת:

  • תה קמומיל – פרחי הקמומיל מכילים תמצית אנטיהיסטמינית טבעית, כך שהם מצוינים להרגעת העור והפחתת תחושות בלתי נעימות. פשוט השרו שקית אחת של תה קמומיל במים רותחים למשך 20 דקות והספיגו אותה על העקיצה במשך מספר דקות לאחר מכן.
  • שיבולת שועל – כתישה או טחינה של שיבולת השועל וערבוב האבקה במים רותחים תיצור עיסה סמיכה, אותה אפשר למרוח על כל עקיצה. כעת השאירו את התערובת כ-10 דקות על העור ונגבו אותה בסיום.
  • קרח – הקרח לא רק מפחית מהנפיחות אלא מעניק רגיעה גם לגרד ולתגובה דלקתית. השתמשו במגבת לעיטוף קובייה אחת של קרח והניחו אותה על העקיצה למשך מספר דקות.

מה הסיבות להגעת פרעושים לבית שלי?

אחד הדברים החשובים לצורך הטיפול בפרעושים, הוא ההבנה מדוע בכלל הפרעושים מגיעים דווקא אלינו ואיך ניתן למנוע את זה. כולם יודעים שהפרעושים עוקצים אותנו כדי לקבל מנת דם שזה המזון שלהם, אך יש סיבה שבגללה הם הגיעו לשטח שלנו ובה אנחנו צריכים לטפל:

הסיבות להגעת פרעושיםמדוע הם הגיעו?
המלטת חתול בחצרהסיבה הנפוצה ביותר להגעת פרעושים היא המלטת חתול בחצר הבית שלנו. הפרעושים מגיעים אל גורי החתול מכיוון שהם חלשים ולא באמת יכולים להתנגד לעקיצותיו של הפרעוש.
כלב או חתול לא מטופלאם יש לכם כלב או חתול בבית דאגו לטפל בו באמפולות, אם לא תטפלו בו סביר להניח שהפרעושים יעלו עליהם באחד הטיולים ובכך יכנסו לביתכם.
הליכה באזור נגועישנם מקרים בהם אנחנו עשויים ללכת באזור נגוע [לדוגמה אזור שהייתה בו המלטה] והפרעושים יעלו על רגילנו, לאחר מכן אנו ניכנס לבית שלנו ובכך נכניס ממש בעצמנו את הפרעושים לתוך הבית.
עקיצות פרעושים ברגל

עקיצות פרעושים ברגל

אבל למה פרעושים בכלל עוקצים?

באופן כללי הפרעושים נוטים לעקוץ את כל היונקים. בעלי החיים אמנם נגישים יותר בעבורם, אבל הם לא יבחלו במציצת דם אנושי כאשר הם מזהים אותו בסביבה דרך מספר סממנים:

  • פליטת פחמן דו-חמצני (כתוצאה מנשימה טבעית)
  • חום גוף
  • הליכה באזורים בהם הפרעושים נמצאים כרגע, מה שגורם לוויברציות באדמה ומבשר לפרעושים שאתם נמצאים שם.

נזקי עקיצות הפשפשים

גם אם הופיעו על גופכם סימני עקיצות ואתם סובלים מגירודים רבים ומציקים, החדשות הטובות הן שמלבד המטרד לא צפוי להיגרם לכם נזק חמור. יחד עם זאת, בקרב אנשים אלרגיים או בהתפרצות פשפשים גדולה שאינה מטופלת, עלולות להופיע השלכות בריאותיות שונות:

נזקים לחיות המחמד עצמן:

המוברטונלה – זוהי אנמיה מדבקת בקרב חתולים, שמועברת מחיידק ספציפי בשם Mycoplasma haemofelis, המועבר לפי מחקרים בעקיצת פרעושים. חיידק זה גורם לאנמיה ולצהבת בקרב חתולים המתבטאות בחולשה, אובדן תיאבון, ריור מוגבר וכאבים.

תולעי סרט – הפרעושים הם נשאים של תולעים שטוחות שפוגעות במערכת העיכול של הפונדקאי. ברגע שהכלב או החתול מלקקים את גופם ובולעים בשוגג את הפרעוש, התולעים שבתוכו יחדרו למערכת העיכול של בעל החיים ויגרמו לבעיות כמו שלשולים, הקאות ותת תזונה.

נזקים לבני האדם:

טיפוס מוריני – הפרעושים הם נשאים של חיידק נוסף בשם Rickettsia typhi, שמתפרץ כאשר צואת הפרעושים באה במגע עם עור פצוע ומגורה, או בשאיפתה על ידי האף והפה. המחלה מאופיינת בכאבי שרירים, חולשה וחום, לעתים גם בפריחה על העור.

דֶּבֶר ריאתי/ בובוני – מחלה הפוגעת במערכת החיסון או בקשרי הלימפה ומתבטאת בכאבי ראש וגפיים, חום גבוה וחולשה קשה. המחלה מטופלת באנטיביוטיקה ולכן המופע שלה איננו קשה כל עוד הטיפול ניתן בזמן.

הכירו את סוגי הפרעושים שעלולים לעקוץ אתכם

למרות שאנו מתייחסים בדרך כלל לפרעושים כמזיק ספציפי, מדובר במשפחה שלמה המכילה מספר מינים שונים. ארבעה מהם עוקצים בפועל גם את האדם:

פרעוש הכלב (Ctenocephalides canis) או פרעוש החתול (Ctenocephalides felis) – שני מיני הפרעושים הנפוצים ביותר בבית ועל חיות המחמד, שכפי ששמם מלמד נוטים לעקוץ כלבים וחתולים ולפיכך להגיע גם אליכם.

פרעוש האדם (Pulex irritans) – מדובר במין שעוקץ בעיקר יונקים גדולים כמו חיות משק (פרות, סוסים וכדומה) ולכן תמצאו אותו בעיקר בחוות, רפתות ומתחמי בעלי חיים שונים.

פרעוש החול (Tunga penetrans) – סוג זה של פרעוש מכיל סיכון לזיהום ואף לטטנוס, בשל נטייתו לחדור אל תוך העור במהלך העקיצה. כפי ששמו מרמז, פרעוש זה מצוי בעיקר בחול ונוטה להיטפל ליונקים כמו חולדות, אך הוא פחות נפוץ בישראל.

יש פתרון יעיל לבעיית הפרעושים

אם אתם רוצים להיפטר מהפרעושים שהגיעו לשטח שלכם, ניתן לנסות להרוג את הפרעושים בעצמכם באמצעות המדריך המפורט שכתבנו. אם אתם רוצים שמומחה יעזור לכם, ניתן בקלות לקבל הצעת מחיר להדברת פרעושים בבית.

מקווה שעזרתי, בהצלחה בהמשך

המאמר נכתב ע”י

ליעד מרום - יועץ הדברה לפרטיים ולעסקים באתר מדבירייטינג

ליעד מתמחה במתן ייעוץ בתחום ההדברה הרחב למגזר הפרטי והעסקי, הוא עושה זאת דרך אתר מדבירייטינג מאז שנת 2020 וניתן לפנות אליו לגבי כל בעיה ולקבל ייעוץ מקצועי בחינם.
מחזיק ברישיון הדברה בתוקף מספר 2798 ומוסמך ע"י המשרד להגנת הסביבה