סוגי רשתות להרחקת יונים

המדריך המלא לבחירת רשתות להרחקת יונים לבית

אני מבין את הצורך שלכם בהתקנת רשת להרחקת יונים ובמדריך הזה אני עומד לספר לכם איך לבחור את סוג הרשת [כמו מקצוענים] כך שהיא לא תיפול אחרי שבועיים או חודש. אני עומד לספר לכם את כל הסודות המקצועיים על רשתות להרחקת יונים שרק וותיקים בתחום מכירים.

מיכאל פינסטרה
ספק מאומת

חשוב לי מאוד לעמוד בזמנים אליהם אני מתחייב, המחירים שלי נוחים, השירות איכותי ואני נותן אחריות לתקופה ארוכה וגם יודע לעמוד בה.

חוות דעת
23
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
10.00
מחיר
10
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10

אני אמין, מגיע בזמן, סבלני ואדיב כלפי הלקוחות שלי. אם יש בעיות אני עוזר ללקוחות ונותן להם שירות עד הסוף על מנת שיהיו מרוצים תמיד.

חוות דעת
6
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
10.00
מחיר
10
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10
יניב עמיר יניב עמיר
ספק מאומת

אמינות ומקצועיות הם אצלי מעל לכל, אני גובה מחירים הוגנים מלקוחותיי ודואג שיצאו עם חיוך בסיום השירות אחרי שפתרתי את הבעיות עבורם.

חוות דעת
76
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.95
מחיר
9.8
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
9.9
אבי אביב אבי אביב
ספק מאומת

אני בן אדם אמין שלא אוהב פתאום לשנות את המחיר ולהוסיף עלויות ללקוח בזמן העבודה, אני עומד בהתחיבויות ובאחריות שאני מעניק ללקוחות שלי, נותן את השירות שלי כבר 20 שנה ודואג שכל לקוחותיי יהיו מרוצים.

חוות דעת
20
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.95
מחיר
9.9
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
10
יחס\שירות
10
אמיר אליהו
ספק מאומת

אני מדביר ומרחיק יונים מנוסה כבר מספר רב של שנים. אני עובד בצורה זהירה ובטיחותית ועם הציוד והחומרים החדשים ביותר.

חוות דעת
101
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.89
מחיר
9.6
עמידה בזמנים
9.9
איכות העבודה
9.8
יחס\שירות
10
רותם תורג'מן רותם תורג'מן
ספק מאומת

מתגורר בטבריה, אני מאוד עקבי בעבודה שלי, קשוב לבעיות הלקוח ומשתדל להיות כמה שיותר אכפתי כדי לספק את הלקוחות שלי. אני מאוד חרוץ ועומד בזמנים שהגדרתי לעצמי, חשוב לי שהלקוחות שלי יהיו מרוצים בסיום העבודה.

חוות דעת
57
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.89
מחיר
9.8
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
10
יהונתן כהן
ספק מאומת

אני מתעסק בהדברה כבר משנת 2014, אני שם דגש על שירות טוב, על המקצועיות שלי ולשדר אמינות ללקוח. הדבר שעומד לנגד עיני הוא שהלקוח תמיד יהיה מרוצה.

חוות דעת
24
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.88
מחיר
9.9
עמידה בזמנים
10
איכות העבודה
9.9
יחס\שירות
9.9

חשוב לי שהלקוחות שלי יהיו מרוצים, אני אוהב לראות אותם מחייכים בסוף השירות, האמינות והשירות שלי הם בראש סדר העדיפויות, אני אוהב להעניק פתרון מלא לכל בעיה.

חוות דעת
9
שביעות רצון:
מאוד מרוצים
100%
שליחת וואטסאפ
דירוג גולשים
9.56
מחיר
9.7
עמידה בזמנים
9.8
איכות העבודה
9.7
יחס\שירות
10

שאלות נפוצות

מה הרשת המומלצת להתקנה?

הרשת המומלצת לדעתם של רוב המתקינים שלנו היא רשת מסוג מונופילמנט, היא עמידה מאוד, אסתטית ולא מפריעה לנוף והיא עמידה בפני כל מזגי האוויר.

כמה עולה התקנת רשת יונים על-ידי מתקין?

התקנת רשת סטנדרטית על-ידי מתקין מקצועי תעלה בממוצע כ-800 ש״ח. שימו לב כי במדריך יצרנו טבלה שבאמצעותה ניתן לחשב במדויק את מחיר הרשת וההתקנה.

האם כדאי לנסות להתקין רשת לבד?

אם מדובר בפתחים קטנים (פחות ממטר על מטר) כדאי לנסות להתקין רשת פלסטיק או רשת ברזל (שהן קלות להתקנה) בעצמכם.

בואו נכיר את סוגי הרשתות

לפני שאני מתחיל לספר לכם על הרשתות אני רוצה קודם כל שתכירו אותן, תבינו פחות או יותר אילו סוגי רשתות קיימים ומה המאפיינים הבסיסיים שלהם. בטבלה ניתן לקרוא על 4 סוגי הרשתות [זה הכל] שיש בישראל.

סוגי רשתות להרחקת יוניםמידע כללי על הרשת
רשת פוליאתילן [חבלים]רשת פוליאתילן הינה רשת חבלים, בדיוק כמו החומר ממנו עשויה רשת של שער כדורגל. רשת פוליאתילן ידועה כחזקה ויציבה מאוד, יותר מכל רשת אחרת.
רשת מונופילמנט [ניילון]רשת מונופילמנט עשויה מחומר ניילון, שימו לב – זה לא אומר שהרשת הזאת חלשה, לא מדובר באותו הניילון של שממנו עושים שקיות, מדובר בניילון יציב וחזק מאוד שעמיד בכל מזג אוויר.
רשת פלסטיק רגילהרשת פלסטיק הינה רשת צפוצה מאוד ביחס לשאר הרשתות, כולה עשויה פלסטיק ולכן צריך להתקין אותה רק באמצעות אזיקונים [שגם הם מפלסטיק]. הרשת כמובן לא עמידה בפני שמש או אש.
רשת מתכת [ברזל מגולוון]הרשת האחרונה היא רשת ברזל מגולוון במתכת. מדובר ברשת חזקה מאוד, אחד החסרונות הגדולים שלה שהיא לא נראית טוב לעין ושהיא לא גמישה כמו שאר הרשתות.
סוגי רשתות נגד יונים

סוגי רשתות נגד יונים

רשת פוליאתילן [חבלים] לא שקופה להרחקת יונים

איפה כדאי להתקין את הרשת – הרשת מיועדת לסגירת פתחים גדולים כמו מרפסות שמש או מסתורי כביסה, בחללים גדולים אלה היא תעשה עבודה נאמנה.

ההתקנה של הרשת – ההתקנה של הרשת לא כ"כ פשוטה בהשוואה לרשת הפלסטיק או בהשוואה לרשת המתכנת. ההתקנה דורשת שימוש בכבל נירוסטה שמושחל בחורי הרשת, את הכבל יש למתוח באמצעות מותחן על עוגנים שנקדחו אל הקיר בכל אחת מהפינות.

נגד איזה ציפורים מתאימה – מה שיקבע במקרה זה נגד איזה סוגי ציפורים הרשת תתאים זה גודל החורים של הרשת. החורים ברשת הפוליאתילן יכולים להגיע בכמה גדלים, חורים בגודל 0.5 ס"מ יתאימו נגד יונים בלבד. חורים בגודל 0.4 ס"מ יתאימו גם נגד מיינות [הציפור עם המקור הצהוב]. חורים בגודל 0.35 ס"מ יתאימו נגד כל סוגי הציפורים כולל סנוניות ודרורים.

הנראות של הרשת – רשת החבלים מאופיינת בחורים בצורת ריבועים, הרשת מגיעה בצבע אבן או בצבע שחור, היא נראית "בסדר" יחסית לרשת הפלסטיק ורשת המתכנת אך היא לא שקופה כמו רשת מונופילמנט.

החוזק של הרשת – הרשת חזקה מאוד ועמידה לזמן ממושך, המתקינים נותנים 7 שנות אחריות מלאות על התקנת רשת פוליאתילן.

עמידות למזג אוויר וסכנות – הרשת עמידה בפני חום או גשמים חזקים. הבעיה הגדולה שהרשת דליקה ואינה עמידה בפני שריפות ולכן יש לקחת זאת בחשבון.

חוות הדעת של המתקינים – בסוג רשת זה לעתים נתקעות יונים שמסתבכות בחבלים, בנוסף הרשת נראית לעין ואיננה שקופה, החיסרון האחרון הוא כפי שכתבתי קודם – הרשת דליקה ומסוכנת במקרים של שריפות.

רשת פוליאתילן מותקנת במסתור כביסה

רשת פוליאתילן מותקנת במסתור כביסה

רשת מונופילמנט [ניילון] שקופה להרחקת יונים

איפה כדאי להתקין את הרשת – כמו רשת החבלים גם רשת זו מיועדת לסגירת פתחים גדולים במסתורי כביסה או במפרסות שמש, בנוסף הרשת משמשת אנשים רבים כרשת למניעת נפילת חתולים.

ההתקנה של הרשת – ההתקנה של הרשת יחסית מסובכת מכיוון שהרשת מתכווצת ונמתחת ויש לדעת לחשב את המעויינים לפי גודל השטח שבו אנו רוצים לבצע את ההתקנה. ההתקנה מתבצעת גם כן באמצעות כבל ממתכת או כבל מנירוסטה המושחל בתוך המעויינים, את הכבל המתקין מותח על עוגנים שקדח קודם אל הקיר בפינות המרפסת.

נגד איזה ציפורים מתאימה – רשת המונופילמנט מגיעה עם חורים בגדלים של 0.5 ס"מ [מתאים נגד יונים בלבד], 0.4 ס"מ [מתאים נגד יונים ומיינה הודית] ו-0.35 ס"מ [מתאים נגד כל סוגי בעלי הכנף].

הנראות של הרשת – הנראות של הרשת היא השקופה והכי אסתטית מבין כל הרשתות שיש, היא לא חוסמת את הנוף וממרחק מסוים בכלל לא שמים לב שמותקנת רשת.

החוזק של הרשת – הרשת חזקה ויציבה, המתקינים מעניקים 5 שנות אחריות מלאות על התקנת רשת הניילון, לרוב יש להחליף את הרשת אחרי כ-8 שנים בממוצע.

עמידות למזג אוויר וסכנות – הרשת עמידה נגד קרני UV [קרני השמש] ועמידה נגד כל מזג אוויר. בנוסף הרשת עמידה לסכנות כמו שריפות וכד' מהסיבה שאיננה דליקה.

חוות הדעת של המתקינים – המתקינים המומלצים שלנו בוחרים בסוג הרשת הזאת כרשת המועדפת ביותר, היא מאוד עמידה, אסתטית ולא נראית לעין וכמובן היא לא דליקה ולא מהווה סכנה.

רשת מונופילמנט [נייילון] מותקנת במרפסת

רשת מונופילמנט [נייילון] מותקנת במרפסת

רשת פלסטיק להרחקת יונים

איפה כדאי להתקין את הרשת – רשת פלסטיק להרחקת יונים מומלצת לשימוש במקומות אותם אנחנו רוצים לסגור באופן עראי [לא קבוע]. מומלץ להשתמש בסוג זה על חללים שהם לא גדולים מדי, בשטחים שהם מעל 1X1 מטר רבוע הרשת תתקשה לעשות עבודה טובה.

ההתקנה של הרשת – ההתקנה של הרשת קלה מאוד וזה היתרון שלה, כל אחד יכול להתקין את הרשת בעצמו באמצעות אזיקונים, הרשת מגיעה כחתיכה אחת ולא מערימה קשיים בנוגע להתאמת המידה.

נגד איזה ציפורים מתאימה – הרשת צפופה מאוד [0.2 ס"מ פתח חורים] ולכן היא מתאימה נגד כל סוגי הציפורים, ברגע שהרשת מותקנת כמו שצריך אף ציפור לא תוכל לעבור דרך חורי הרשת.

הנראות של הרשת – הרשת בצבע לבן, בגלל הצפיפות והעובי שלה היא נראית מאוד לעין ולא כ"כ אסתטית, ברשת החבלים או ברשת הניילון חוטי הרשת דקים הרבה יותר ולכן הן פחות נראות לעין.

החוזק של הרשת – הרשת לא חזקה ופעמים רבות היונים מצליחים לפתוח פתחים בצידי הרשת או לחתוך את הרשת עצמה [בסך הכל פלסטיק], הרשת מחזיקה בממוצע לא יותר מ-2 שנים בלבד.

עמידות למזג אוויר וסכנות – הרשת לא חזקה בפני קרני השמש שמחלישות אותה ואוכלות את הפלסטיק, בנוסף במקרים של סופות וגשמים חזקים היא עלולה להיפתח ולהשתחרר.

חוות הדעת של המתקינים – מתקינים מקצועיים לא משתמשים ברשת הזאת, ברשת הזאת כדאי להשתמש רק מי שרוצה לסגור פתח קטן בעצמו לזמן מוגבל על מנת לחסוך בעלויות.

רשת פלסטיק מותקנת במסתור כביסה

רשת פלסטיק מותקנת במסתור כביסה

רשת מתכת [ברזל מגולוון] להרחקת יונים

איפה כדאי להתקין את הרשת – ברשת הברזל כדאי להשתמש במקומות בהם יש פתחים קטנים, לדוגמה לצורך סגירת פתח אוורור של הממד אליו נכנסות יונים ודררות פעמים רבות. גם פתחים קטנים בעלית הגג ניתן בקלות לסגור באמצעות רשת המתכת.

ההתקנה של הרשת – ההתקנה של הרשת מתבצעת באמצעות קדיחה של הרשת עם ברגלים למקום אותו אנחנו רוצים לסגור. זאת פעולה פשוטה שרוב האנשים יכולים לבצע בעצמם באמצעות מקדחה ביתית וכמה ברגים קודחים.

נגד איזה ציפורים מתאימה – הרשת צפופה מאוד ומתאימה למניעת כל סוגי בעלי הכנף. לרשת יש יתרון בגלל העוצמה של החומר – היא הרשת היחידה שציפור הדררה לא מסוגלת להרוס וליצור בה פתחים.

הנראות של הרשת – החסרון הגדול ביותר של רשת המתכת הוא הנראות, הרשת נראית מאוד לעין, ברגע שמתקינים אותה על מסתור כביסה זה מאוד מזכיר תא בבית כלא.

החוזק של הרשת – הרשת חזקה מאוד בשנתיים הראשונות שלאחר ההתקנה, החסרון הוא שהברזל מחליד לאחר זמן מה [בעיקר מי שגר קרוב לים] ואז הרשת נחלשת ונפתחת. הרשת תחזיק בממוצע למשך 3 שנים.

עמידות למזג אוויר וסכנות – הרשת עמידה לכל מזגי האוויר ונגד סכנות של שריפה. הרשת נחלשת בחורף, כאשר יורד גשם על הברזל הרשת מתחילה להחליד.

חוות הדעת של המתקינים – המתקינים שלנו לא משתמשים ברשת זו לסגירת מרפסות ומסתורי כביסה, השימוש נעשה רק במקומות בהם יש פתחים קטנים שם הרשת מסוגלת לעשות עבודה טובה.

רשת ברזל לסגירת פתח בבניין

רשת ברזל לסגירת פתח בבניין

רשתות יונים מחיר עלות הרשת והתקנה

אני רוצה שתבינו, המחיר להתקנת הרשת הוא שילוב של עלות הרשתות והחומרים + מחיר ההתקנה. ככל שהרשת יקרה יותר או שההתקנה מסובכת יותר – המחיר יעלה. כאן תוכלו ללמוד במדויק איך ניתן לחשב את עלויות ההתקנה הסופיות שתצטרכו לשלם עבור התקנה של רשת.

המחירים של הרשתות לקניה

אם אתם רוצים לקנות את הרשתות בעצמכם או רוצים לחשב את עלות החומר של המתקין תוכלו לעשות זאת באמצעות הטבלה הבאה. שימו לב כי העלויות של החומרים נמוכות יחסית ורוב התשלום שהמתקינים יגבו יהיה בעבור ההתקנה עצמה.

סוג הציודמחיר ממוצע לרכישת הציוד
רשת פוליאתילן [חבלים]15 ש"ח למטר
רשת מונופילמנט [ניילון]12 ש"ח למטר
רשת פלסטיק נגד יונים25 ש"ח למטר
רשת מתכת [ברזל מגולוון]15 ש"ח למטר
דיבל פישר1 ש"ח ליחידה
עוגן ג'מבו2 ש"ח ליחידה
כבל פלדה מגולוון10 ש"ח למטר

המחיר לתשלום למתקין על ביצוע ההתקנה

בטבלה שלפניכם תוכלו להבין בדיוק באילו מקרים יחולו עלויות רגילות של התקנה ובאילו מקרים תצטרכו לשלם "אקסטרות" על התקנת הרשת במסתור הכביסה או במרפסת. המחירים מתייחסים להתקנת הרשת בלבד ללא חומרים.

איך מתקינים את הרשתמחיר עבור ביצוע ההתקנה
התקנה סטנדרטית עד גודל 3X3600 ש"ח
תוספת לכל מטר התקנה50 ש"ח
תוספת עבור התקנה על יותר מדופן אחת100 ש"ח עבור כל דופן נוספת
תוספת על שימוש בסנפלינגעל התקנה בסנפלינג יש להוסיף 600-800 ש"ח תלוי באופן העבודה
תוספת על שימוש בעמודים תומכים [כשאין תיקרה]500 ש"ח עבור כל עמוד
תוספת על שימוש בסולם מעל 3 מטרבין 300-500 ש"ח תלוי בגובה
תוספת על שימוש ברתמה300 ש"ח

התקנת רשת יונים לבד [עשה זאת בעצמך]

כן אתם יכולים להתקין את הרשת בעצמכם [כדאי קודם לעיין במדריך הזה], אתם בסך הכל צריכים ידיים טובות בשביל זה. כל עוד מדובר ברשת פלסטיק או ברשת ברזל זה יהיה מאוד קל עבורכם ברוב המקרים, עבור סוגי רשתות אחרים אני ממליץ לכם להיעזר בבעל מקצוע, זה מאוד קשה להתקין רשת מונופילמנט או רשת פוליאתילן בעצמכם, הרשתות האלה הן נמתחות ומתכווצות בקלות וקשה לעבוד איתן. הדבר החשוב ביותר כאשר אתם מתקינים הוא לדאוג לסגור את כל הפתחים בצורה שבה יונים לא יוכלו לעבור, כל עוד הרשת תהיה מספיק יציבה ולא יהיו בה פתחים – עשיתם עבודה טובה.

שימו לב, ניתן לנסות להתקין בעצמכם ואם לא הצלחתם זאת לא בושה להיעזר באיש מקצוע, בכל זאת, מדובר באנשים שעושים את זה כל יום כל היום וזה הדבר שהם עושים הכי טוב, אולי כדאי להיעזר במתקין רשתות נגד יונים שיגיע לבצע את זה ויחסוך לנו את עוגמת הנפש הזאת.

מקווה שעזרתי, בהצלחה בהמשך!

המאמר נכתב ע”י

ליעד מרום - יועץ הדברה לפרטיים ולעסקים באתר מדבירייטינג

ליעד מתמחה במתן ייעוץ בתחום ההדברה הרחב למגזר הפרטי והעסקי, הוא עושה זאת דרך אתר מדבירייטינג מאז שנת 2020 וניתן לפנות אליו לגבי כל בעיה ולקבל ייעוץ מקצועי בחינם.
מחזיק ברישיון הדברה בתוקף מספר 2798 ומוסמך ע"י המשרד להגנת הסביבה